נתניהו מסתבך • הכירו את הפה הגדול של "המסביר הלאומי" החדש

    ארי וידר | צילום: לע''מ No Comments on נתניהו מסתבך • הכירו את הפה הגדול של "המסביר הלאומי" החדש
    7:11
    16.05.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמים שנפלו ברצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חשש בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ייאלצו לבטל את מינויו של רן ברץ לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי בעקבות שרשרת התבטאויות שנויות במחלוקת שצצות בימים אלו ואשר פורסמו על ידי ברץ.

    סערת ברץ • ראש ההסברה הלאומי לגלג על הנשיא: "הוא דמות שולית"

     לאחר דבריו הבוטים של ברץ על נשיא המדינה רובי ריבלין בשבועות האחרונים ("בעיקר זה אומר שהוא דמות שולית כל כך עד שאין שום חשש לחייו. נראה לי שאפשר אפילו לשלוח אותו במצנח רחיפה לגולן הסורי שבשליטת דאע"ש, יום למחרת הם יחזירו אותו עם רצון לפתוח במשא-ומתן על חזרתם המיידית לעיראק"), והתגובה החריפה מבית הנשיא שהביאה גם להבהרה של משרד ראש הממשלה, פורסמו הבוקר מספר התבטאויות נוספות של רן ברץ ואשר מעמידות בספק רב את מינויו לתפקיד הנחשק.

    לאחר נאומו של נתניהו בקונגרס כתב רן ברץ: "תרשו לי להיות קצת חריף, בניגוד להרגליי המתונים: ככה נראית אנטישמיות מודרנית בארצות מערביות ליברליות. והיא באה כמובן עם הרבה סובלנות והבנה לאנטישמיות האסלאמית; כל כך הרבה סובלנות והבנה, עד שמוכנים אפילו לתת להם אטום". בהתייחס לנשיא ארה"ב ברק אובמה ומדיניותו.

    כמו כן נוצרה סערה בשמאל כאשר נודע כי לפני עשור טען ברץ במאמר שפרסם כי "הרצון לבנות את בית המקדש השלישי הוא ראוי, יהודי וציוני ממדרגה ראשונה והלוואי ותימצא הדרך לבנייה".

    וגם הציבור החרדי לא יוצא 'נקי' וזוכה ל'התקפה' מצידו של הדובר המיועד.

    "בצעירותי הם היו זורקי אבנים סדרתיים בשבתות, מפגינים באלימות נגד שוטרים, מבעירים פחי זבל וחוסמים רחובות. כל זה שכך בשנים האחרונות. אבל מדוע? הסיבה פשוטה. החרדים לא התמתנו, אלא ישראל נכנעה לתכתיבי המגזר. "פשרה" קוראים לזה, אבל למעשה מדובר בוויתור מצד אחד בלבד. החרדים לא מוותרים על כלום, בזמן שאחרים מוותרים להם כדי שלא ייפגעו רגשותיהם הדתיים. כך שהאלימות השוכנת מתחת לפני השטח בעולם החרדי לא נעלמה, אלא פשוט ניצחה".

    עוד כתב כי "החרדים ולכן עליהם לחיות עם התנהגות של אזרחים חופשיים שאינה עולה בקנה אחד עם ערכי המגזר שלהם. זו אשליה. הם פשוט הצליחו לקבל מהמדינה אוטונומיה, ובתנאים האלה אין להם שום צורך להיות אלימים. גרדו את השטח, כמו למשל בחוקי גיוס שוויוניים, והאלימות תפרוץ".

    אחרי שיו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג כבר קרא לבטל את מינוי ברץ כעת מצטרפת השרה גילה גמליאל שאמרה: "יש לשקול שוב את המינוי, התבטאויותיו כנגד נשיא המדינה וגורמי ממשל עלולים להתפרש כעמדה רשמית" אמרה.



    0 תגובות